HTML

Erika és Judit a Caminon

Életem talán legnagyobb kalandjára készülök, 2011. április 20-án elindulok a Szent Jakab zarándokútra.

Friss topikok

Linkblog

-1. nap: Székesfehervár- Párizs

2011.04.21. 20:04 armaiera

 Jól utaztunk, az éjszaka Párizsban nagyon kalandos volt. 9,9 kg lett a hátizsákom.

Tegnap este mindent összecsomagoltam. Reggelre csak a szendvicskészítés maradt. Négy összeborított nagy kenyérszeletet csomagoltam az útra. Ne kelljen rögtön Párizsban ennivalót venni!

 

 

 

 

 

 

 

 

Reggel még mentem tanítani, 3 órát megtartottam, 11-re értem haza. Gyorsan átöltöztem, ittam egy kávét, még egy gyors fényképezkedés a kertben, elköszöntem Morzsikától és Cilikétől és 12 órakor már indultunk is Budapestre.

Útközben telefonon beszéltem azzal a Rétfalvi Andreával, akinek emailjét tegnap késő este olvastam. Azt írta, ő egy héttel utánunk indul, szeretne velünk beszélni. Időhiányban már csak ezt a telefonbeszélgetést tudtam neki felajánlani. Kiderült, ő is székesfehérvári, ugyanabban a városrészben lakik, ahol mi. A netes fórumozók közül emlékeztem a nevére, ő pedig a blogomat is olvasta. Megbeszéltük, találkozunk, ha hazajöttünk.

12 órára fenn voltunk a reptéren, Ferihegy 1-ről indult a gépünk 20 perc késéssel 15:30-kor indultunk és 2 óra repülés után értünk Párizsba. A repülés nagyon jó volt. Ablak mellett ültem, fantasztikus volt a kilátás, vagyis lelátás. Gyönyörűen látszottak az Alpok havas csúcsai. Meghökkentő, fantasztikus látvány volt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Párizs Orly reptéren landoltunk. Felvettük a csomagokat, a zsákokat kibontottuk a fóliából. (Otthon befóliáztattuk a zsákokat, biztosítással együtt 2000 Ft volt). Kicsit ücsörögtünk a reptéri váróban, nézelődtünk. Feltűnő volt a katonai jelenlét, hármasával járőröztek fegyveres katonák. Hát igen- az afrikai események!

 

 

Majd megkerestük a buszt, ami bevitt a Montparnasse pályaudvarra. Nem volt nehéz megtalálni, a reptér kijáratától jobbra, nagy felirattal várakozott a busz. 11,50 euro volt a jegy. A délutáni csúcsforgalomban elég lassan haladtunk, de hát volt időnk bőven.

Egy kicsit sétáltunk az állomás körül, majd megpróbáltuk feltérképezni az állomás épületét. Itt is fegyveres katonák járőröztek, hármasával sétáltak le-fel. Mivel a reggel induló vonatok még nem voltak kiírva a kijelző táblára, az információs pultnál próbáltunk érdeklődni, biztosan jó helyen vagyunk-e. A hölgy nagyon kedvesen elmondta, hogy igen, innen fog indulni a vonat, de éjszakára bezárják az állomás épületét, ezért jobb lesz, ha keresünk valami hotelt magunknak. Mi azért bíztunk abban, hogy nem fognak éjnek idején a párizsi éjszakába kidobni bennünket, mert a neten olvastam, hogy hasonló szituációban, akinek érvényes jegye volt, bent maradhatott egy éjszakai váróban.

Megvártuk, míg váltás lett az információban, most egy férfi volt szolgálatban, gondoltuk, tőle is kérünk némi információt, hátha mást mond, mint a hölgy. Hát ő, meg sem értette mit akarunk. A kinyomtatott jegyünket nézegetve azt magyarázta, menjünk a jegykiadó automatákhoz és vegyünk jegyet a reggeli vonatra. Hát ennyit erről!!!

Beültünk a váróterembe, megpróbáltuk magunkat kényelembe helyezni, tudtuk hosszú lesz az éjszaka. Sajnálattal és bosszankodva tapasztaltuk, hogy a WC-ért fizetni kellett (50 cent) és az innivalós üvegeink nem fértek a mosdó csapja alá, ahol meg akartuk tölteni. Ráadásul a WC 11 óra körül be is zárt, tehát konstatálhattuk, a továbbiakban se víz, se pisi!

Gondoltam körülnézek innivaló ügyben, és az egyik éppen záró pályaudvari kávézóba kopogtattam be, megkértük az ott dolgozókat, töltsék meg vízzel a flakonjainkat. Szerencsénk volt, szó nélkül megtették. Aztán később eszünkbe jutott, hogy Jutkának van egy pohara, a későbbiekben azzal szépen meg tudjuk majd tölteni a kiürült flakonokat.

Tovább ücsörögtünk a váróban és csak reménykedtünk, hogy nem hajtanak ki bennünket az utcára éjnek idején. Hát ez nem így történt. Kicsivel éjfél után jött egy biztonsági ember, aki félreérthetetlenül a tudomásunkra hozta, hogy innen mennünk kell. Hiába mutogattuk neki a másnap reggelre szóló érvényes jegyünket, nem ajánlott fel semmi megoldást. Mutogattuk neki, zárja csak be nyugodtan a várótermet, mi itt maradunk, hajthatatlan volt. Az értelmetlen magyarázkodás után otthagyott bennünket és pár perc múlva visszajött egy nagy kutyával és ismét csak a távozásra szólított fel minket. Hát nem volt mit tenni, mentünk. Még átvonultunk egy másik váróba, de a kutyás pár perc múlva már ott is volt és mindenkit kiterelt az éjszakába. Ekkor már 1 óra volt. Azt azért elmondta, fél 5-kor vissza lehet jönni, akkor újra kinyit az állomás épület. Ő is azt ajánlotta: hotel, vagy bár. Mi a bár mellett döntöttünk. Sorra egymás után voltak az éjszakai bárok, még nyitva, de mondták, rövidesen zárnak. A harmadik helyen viszont a pincér nagyon kedvesen egy papírra felírta és lerajzolta, hogy kb. 100 méterre van egy reggelig nyitva tartó bár, menjünk oda nyugodtan, biztonságos hely. Igaza volt. AU BAROUDEUR volt a bár neve. Megbeszéltük a pincérrel, hogy pár órát szeretnénk itt ücsörögni. Mondta, semmi gond. Beültünk, rendeltünk egy kávét és hajnali négyig ott ücsörögtünk. Nagy volt a forgalom, többen voltak, akikről rögtön lehetett tudni, látni, hogy szintén utazni fognak, hasonlóan, mint mi, az éjszakát múlatták itt. Egész kellemes hely volt, biztonságban éreztük magunkat,  nem kellett az utcán éjszakáznunk.

 

 

 

 

Egy kávé mellett Párizsban az éjszakai bárban.

 

 

 

 

 

 

 

Ja, majdnem elfelejtettem: 10 kg volt a zsákom és volt még egy szatyrom is, amit a fedélzetre kézipoggyászként vittem fel. Ebben voltak a szendvicsek 2 napra, innivaló (1 literes flakon, mindig vízzel utántöltve), keksz, dzseki, pulcsi.

És itt van a teljes poggyászlista:

Zarándokcsomag

  1. Ami rajtam volt induláskor

hosszú nadrág,

rövid ujjú póló

fehérnemű

zokni

dzseki

kalap

túracipő

óra

 

  1. Volt egy szatyrom , amit felvittem a repülőre, mert a csomagot feladtam poggyásznak. Ebben volt:

termopulcsi

nedves törlőkendő

fényképezőgép

cukorka

túrakalauz (utikönyv)

notesz (naplóíráshoz)   ezeket később bezsákoltam.

 

  1. Övtáska (mindig rajtam volt)

pénz

bankkártya

szem. ig.

az előre megvett és kinyomtatott jegyek

papírzsepi pár + 2 db textil zsebkendő

toll

szőlőzsír

napszemüveg

nemzetközi TB kártya

telefon

 

  1. Ruházat

 

hálózsák

esőkabát

1 melltartó

2 bugyi

1 kendő (sok mindenre jó volt, kérdezz, ha érdekel)

törülköző , mikroszálas kicsi és nagy, a kicsit mindig a zsákomra tűztem, több funkciót is betöltött

túrazokni 3 pár

hosszú ujjú ing főleg a nap ellen volt hasznos

túrabot

esőnadrág

2 rövid ujjú póló gyorsan száradó

1 ujjatlan póló

melegítő hosszú nadrág

térdnadrág

strandpapucs nagyon könnyű

kesztyű

egy lábfej nélküli harisnya (sokszor jó volt, alváshoz, hidegben aláöltözni. esőnadrág alá…)

kesztyű

fürdőruha

túraszandál

mellény

 

  1. Egyebek

papírzsepi

sebtapasz

vatta

WC papír

fültisztító pálcika

sampon

borotva

bicska, amin mindenféle eszköz volt, kanál, villa

olló

tükör

csipesz

körömreszelő

ruhacsipesz 10 db

biztosítótű 4-6 db

egy db madzag, amire teregetni lehet

telefontöltő

elemtöltő a fényképezőgéphez  (nekem külön volt telefonom és fényképezőgépem)

elosztó

fésű

tusfürdő

desodor

fogkefe

fogkrém

mosókrém

arckrém

tű- cérna, nem csak varráshoz

 

  1. Gyógyszerek, krémek

hashajtó

székletfogó

fájdalomcsillapító

görcsoldó

Tetran, vagy Bactroban kenőcs

ha vannak saját gyógyszereid, amiket szedned kell

lábápoló krémek: nekem bevált a lóbalzsam és a Richtofit sportkrém, a barátnőm a rozmaring krémre esküszik, de vittem svédkeserű krémet is

svédcsepp, a fiúk inkább egy kis pálinkára esküsznek

Fenisztil krém csípésekre

vietnami balzsam

aranyér ellen valami

neogranormon  baba popsikenőcs,ez is nagyon hasznos lehet

 

  1. Ennivaló

2 zacskó leves

2 kis májkonzerv

Negro cukorka

szőlőcukor

szendvics az első napra

 

 

 

 

 

 

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://armaiera.blog.hu/api/trackback/id/tr232845817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szilvi82 2011.05.29. 09:24:18

Szia Anya! Nagyon örülök, hogy elkezdted feltölteni a részletes élménybeszámolódat!! Várom a folytatást!
Puszi!
Szilvi

Kojutka 2011.05.29. 15:25:34

Szia Era!
Remélem sikerült egy kicsit pihenni.Minden nap benéztem,hátha írtál valamit az útról,ma örömmel láttam,hogy elkezdted.Köszönöm,mindennapi olvasmányom lesz.Izgatottan várom a folytatásokat.Üdv Jutka

Ceceg 2011.06.01. 12:02:04

Kedves Erika!
Nagyon örülök, hogy hazafelé találkoztunk a buszon. Azóta minden nap benéztem a blogodba és vártam az új bejegyzéseket - csak ma fedeztem fel, hogy már elkezdted megosztani az élményeket.
Köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalataidat! Szeretettel üdvözöllek: Szilvi
süti beállítások módosítása