HTML

Erika és Judit a Caminon

Életem talán legnagyobb kalandjára készülök, 2011. április 20-án elindulok a Szent Jakab zarándokútra.

Friss topikok

Linkblog

O. nap: Parizs- Bayonne- Saint Jean Piet de Port

2011.04.21. 20:08 armaiera

Szerencsésen megérkeztünk a francia kiindulási pontra.
Holnap kezdjuk a zarandoklatot. Minden rendben. Az idő gyönyörű. Végre ágyban alszunk.

Hajnali 4 után eljöttünk a bárból, ahol egész jól elnézelődtünk az éjszaka második felében. A város egész éjszaka nyüzsgött, rengeteg autó, taxi és sok ember volt az utcákon. Nem unatkoztunk, a kávé az álmosságot is elűzte. Fél ötkor kinyitották az állomás épületét, még teljesen sötét volt. Beültünk a legmelegebb váróterembe, a vonat indulásáig még volt időnk bőven. Hát egy bolond részeg kezdett ott ordítozni, úgyhogy átmentünk egy másik váróba. Emellett lett volna a WC is, amit este 11-kor bezártak és reggel fél hétkor még nem volt nyitva.
A vonatunk 7:10-kor indult. Elég időben megkezdődött a beszállás. A vonaton nem kalauz volt, hanem felszállás előtt még a peronon volt a jegyek elektronikus ellenőrzése. A szupervonattal, TGV-vel utazni nagy élmény volt. Teljesen simán, kattogás nélkül száguldott. A sebességét jól lehetett érzékelni, amikor egy darabig az autópálya mellett mentünk. Mint a döcögő járműveket, úgy hagytuk le az autópályán minden bizonnyal kb. 130 -cal száguldó autókat. Az első megálló 3 óra múlva volt: Bordeaux. A távolság több, mint 600 km. ( Ki lehet számolni az átlagsebességet!)

TGV-vel száguldani valóban nagy élmény volt.

12:20-ra értünk Bayonneba. Ott egy jót sétáltunk a városban. Volt éppen valami húsvét előtti vásár, ott néztünk körül. Az állomáson itt láttunk először zarándokokat. Ők már túl voltak a zarándoklaton, látszott a ruhájukon, cipőjükön és a csomagjaikon is.

Saint Jean Pied de Portba 15:05-kor indult a vonatunk, 8,80 euro volt a jegy. (Ezt nem vettük meg előre.) Ez a vonat tulajdonképpen egy sínbusz volt. Nagyon szép, és a másfél órás úton bevitt bennünket a Pireneusokba. Végig festői környezetben vonatoztunk. Nem győztük kapkodni a fejünket, mindent látni akartunk. A természet már teljes tavaszi pompájában mutatta magát. Gyönyörű volt. A vonaton 6-8 hátizsákos utazott, gondoltam nem a legmozgalmasabb időszaka ez a zarándoklatnak. Be kellett látnom, tévedtem. A kisváros zsúfolásig tele volt turistákkal és induló zarándokokkal.

A többieket követve könnyen megtaláltuk a Zarándokirodát. Regisztráltunk, (2 euro) kaptunk egy Zarándokútlevelet és némi útmutatást a kezdetekhez. A Zarándokirodában vettünk egy nagy fésűkagylót, amit a hátizsákunkra akasztottunk. Láttuk, mindenki így csinálja. Sajnos az olcsóbb szállások foglaltak voltak. A még szabad és elfogadható árú  ajánlatok között volt egy egyházi szállás, gondoltuk megnézzük. Sajnos ott sem volt hely, de egy férfi felajánlotta, elkísér minket egy privát szállásra, ami 12 euro. Elfogadtuk, nem nagyon volt más választásunk. A szobában, ahol aludtunk, 12 ágy volt, mindegyik ágy matracán lepedő, párna, pléd. Ez meglepetés volt, nem számítottunk csak csupasz matracokra. Azt azért megállapítottuk, hogy a lepedő és a párnahuzat már használt, de nem számított, úgyis hálózsákban aludtunk. A szobához tartozott egy szép fürdőszoba zuhannyal és persze 2 WC is. Amikor megérkeztünk, 2 svájci lány volt a szobában, akik kerékpárral mennek 12 napot. Később érkezett még egy párocska is, de velük már nem beszéltünk. Egész éjjel csak hatan voltunk a szobában. A szállás tulajdonosa ingyen engedett internetezni, így tudtam leveleket írni.

Zuhanyozás után körülnéztünk a városban, sétáltunk egy kicsit, de valóban csak egy kicsit, mert nagyon fáradtak voltunk. Estére elfogytak az otthonról hozott szendvicseim. Sajnos, mire vásárolni akartunk valamit másnapra, már nem találtunk nyitva élelmiszer boltot. Volt még némi kekszem, nem baj, holnapra az lesz.

Megnéztük,merre kell másnap indulni. Elhatároztuk, hatkor felkelünk, összecsomagolunk és amint világosodik, indulunk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.